BLANCO Andano Infino

3,895 kr12,495 kr (Ink moms)

BLANCO Andano
Diskho i rostfritt stål med radie 22 i hörnen och radie 10 i botten. Pressad ho i tre steg med elegant design utan synliga skarvar. Monteringformer; under, plan eller infällnad.  U-modellen passar till undermontering, IF och IF/A passar till plan och infällnad, if-kanten är väl bearbetad och stilren. Lätt att installera och ger ett elegant intryck. IF/A med blandarfäste i diskho lämpar sig väl till bänkskivor i tex trä eller laminat.  InFino ™ avloppssystem – elegant och lättskött.  3 ½ avloppsventil, breddavlopp i elegant utformning. Vattenlås ingår, värde 198:- ink moms.

Vänligen välj variant för mer information
Nollställ
Lägg till inköpslista
Lägg till inköpslista
Produktblad

Beskrivning

Blancos stål uppfyller de högsta kraven beträffande kvalitetskontroll. Tål temperaturer upp till 300 °C och behåller det polerade utseendet även i direkt solljus. Materialets yta är slät och icke-porös och därför mycket hygienisk och säker för matlagning. Produktion sker i våra egna fabriker i södra Tyskland och all stål kommer från Europa.

Till BLANCO diskhoar finns tillbehör som sköljskålar och skärbrädor för att optimera arbetet i köket. Den dagliga rengöringen görs enkelt med vanlig skursvamp, lite diskmedel och vatten. Den grundläggande rengöringen görs enkelt med Blanco Polish, art nr 511895.

Rostfritt stål skötsel och underhåll

Kan rostfritt stål rosta?

Nej det kan det inte. så länge den är korrekt rengjord och endast använd med enligt svenska mått vanliga hushållsprodukter i mat och rengöringssammanhang.

Följ dessa skötselråd

Avlägsna smuts och kalk fortlöpande.

Använd aldrig rengöringsmedel inhållande klor eller saltsyra.

Om du ska använda stålull för rengöring, måste detta vara tillverkat av rostfritt stål.

Undvik långvarig kontakt med salta vätskor

Undvik direkt eller långvarig kontakt med rostbart stål (gjutjärnspannor eller strykjärn).

Använd aldrig diskbänken för färgning eller blekning av tyg eller hår.

Hur syns fläckar på diskbänkens yta?
Dessa fläckar brukar bestå av kalkavlagringar, som uppträder beroende på dricksvattnets hårdhet. Dessa kalkavlagringar drar åt sig smutspartiklar i större utsträckning, vilket resulterar i att oattraktiva fläckar bildas betydligt snabbare.

Små järn- och rostpartiklar från vattennätet kan få det att visa sig som om det finns rostiga märken på diskbänken, särskilt när det gäller nya byggnader eller när reparationer utförts på vattenledningarna och där gjutjärnrör är inblandade .

Hur kan fläckar förhindras?
Sådana fläckar förhindras bäst genom att torka diskbänken torr efter användning. Om det finns fläckar, ta bort dem med något vanligt kommersiellt rengöringsmedel som är lämpligt för rengöring av rostfritt stål, som också löser upp kalk.

Varför ser man repor i sin nya diskbänk?
Hur kan dessa första repor i rostfritt stål minimeras?

Våra rostfria diskbänkar tillverkas med stor omsorg och i enlighet med de senaste produktions- och bearbetningsteknikerna. Det rostfria stålet vi använder är föremål för strikt kvalitetskontroll, vilket garanterar en konsekvent hög kvalitet på diskbänken. Nuvarande toppmodern teknik kan dock inte garantera att 18/10 rostfritt stål är helt repfast. Således är utseendet på mindre repor normalt. Regelbunden vård med rekommenderade rengöringsmedel som BLANCOPOLISH och rostfria svampar ger en silkeslen, lysande och relativt repfast yta som är mycket hållbar efter ca. 2-4 veckor.

Allmänna villkor vid köp av diskbänk

Kort om reklamation och retur
  • –  Vid all form av retur skall Skandinavisk Beslagskompani AB kontaktas först. Innan någon retur kan göras. ( Accepterar inga returer som bara skickas tillbaka utan att den har ett Godkännande från Skandinavisk Beslagskompani AB ) Retur nummer i alla fall av returer måste skickas med,
  • –  Retur av rätt levererad vara som ändå önskas returneras. Krediteras med ett returavdrag på 25 % av netto beloppet på ursprungs fakturan. På det fakturerade belopp. (frakterna/pallar krediteras ej) OBS! Gäller endast för lager produkter på Sverige lagret
  • –  Returfrakten betalas av kund samt ombesörj att boka upp returfrakten själv
  • –  Beställningsvaror tas inte i Retur (Ingen Retur eller Bytesrätt på dessa varor) Gäller även varor som tages hem som support vara från vårt centrallager i Tyskland
  • –  Reklamation av vara skall alltid göras först till Skandinavisk Beslagskompani AB med uppgivande av vilken Faktura Nummer det gäller och inköps dag samt vilken det gäller för produkt med eventuellt beskrivning av produktens fel eller brist. ( bilder på eventuella fel eller brist måste skickas till oss för Reklamation av felaktig vara skall göras innan produkten monteras (Vi accepterar inga reklamationer av felaktig vara som har monteras fastän felet är synligt)
  • –  Blanco/Skandinavisk Beslagskompani AB står inte vid eventuella reklamationer för det omkring liggande material som våra produkter förädlas in i. Vi tar endast ansvar för våra produkter som är producerade av Blanco, Insinkerator, iCrolla, M&Z, Limente och Gutmann inget övrigt material som produkten förädlas in i.-  Skandinavisk Beslagskompani AB står inte för några övriga monterings eller extra kostnader som uppkommer utanför produkten och det genom val att material att förädla in vår produkt i
  • Alla våra produkter skall monteras på ett sådant sätt att dom på ett enkelt sätt kan demonteras/bytas ut. ( vi accepterar inte fastlimmade produkter)Alla reklamationer måste vara Godkända av Skanco innan varan kan skickas tillbaka eller skrotas. ( vi kan behöva få tillbaka produkter för extra kontroll )
  • Vi accepterar inga egna bedömningar som godkända reklamationer oavsett anledning och Utseende (alla reklamationer måsta alltid Godkännas av Skanco först för att gälla grundkontroll. Reklamationsformulär ifylles och invänta svar)
  • –  Blanco/Skandinavisk Beslagskompani AB står inte vid eventuella reklamationer för det omkring liggande material som våra produkter förädlas in i. Vi tar endast ansvar för våra produkter som är producerade av Blanco, Insinkerator, iCrolla, M&Z, Limente och Gutmann inget övrigt material som produkten förädlas in i.
  • –  Skandinavisk Beslagskompani AB står inte för några övriga monterings eller extra kostnader som uppkommer utanför produkten och det genom val att material att förädla in vår produkt i
  • –  Alla våra produkter skall monteras på ett sådant sätt att dom på ett enkelt sätt kan demonteras/bytas ut. ( vi accepterar inte fastlimmade produkter)
  • –  Alla reklamationer måste vara Godkända av Skanco innan varan kan skickas tillbaka eller skrotas. ( vi kan behöva få tillbaka produkter för extra kontroll )
  • –  Vi accepterar inga egna bedömningar som godkända reklamationer oavsett anledning och Utseende (alla reklamationer måsta alltid Godkännas av Skanco först för att gälla)
  • –  grund kontroll. Reklamations dokument ifylles och invänta svar) –

    Håltagnings ritningar

  • Kund ansvarar för att man har dubbelkontroller håltagnings ritningar som man har fått från Blanco. Viktigt är att ritningen är märkt med rätt modell som man gör hål för. Alla ritningar är uppmärkta med produktens namn och beteckning som måste dubbel kontrolleras innan man gör själva hålet i bänkskiva materialet! Ansvaret åligger den som skall göra håltagningen och att detta görs innan man börjar med håltagningen.
  • Man måste själv kontroll att man har fått/tagit rätt ritning för den diskho man har planerat att installera innan man gör hålet i bänkskivan för sin nya Blanco produkt. All denna kontroll skall göras innan man gör hålet i sin bänkskiva . Vi ansvarar inte för felaktig håltagning med dessa extra kostnader för material/diskhoar/bänkskivor med mera.

Du gillar kanske också…

Möjliga val: