Ja tack
Så länge inget annat är avtalat så godkänner du följande med knappen Ja tack:
Produktens färg/material
Produktens storlek
Produktens ämnade monteringsform (så som U, F, IF, IF/A, S, S-F eller S, S-F för köksblandare)
Leveransadress
Faktureringsadress
Pris
Leveransvecka
Leveranstider
Lagervaror Sverige skickas efter godkännande, 2-3 vardagar + frakttid ( 1-5 vardagar) Vid hämtning på vårt lager i Kungsängen, vänligen invänta aviseringen.
Produkter som skickas till utlämningsställe har en liggtid på max 7 dagar, därefter returneras produkten. Ni som ÅF har ansvar att informera att produkten måste hämtas av er kund. Extra debitering för ej uthämtat paket tillkommer samt ny frakt. Vid bud till företag och privatpersoner i Stockholm behöver ni vara tillgängliga mellan kl. 8-17 för att ta emot gods, eventuell väntetid debiteras. Om leveransförseningar eller avvikelse uppstår utifrån din preliminära leveransvecka meddelar vi dig via e-post eller telefon. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav till kund gällande leveransförseningar.
Montering av våra produkter ska följas av de anvisningar som följer med produkten, laddas ned från vår hemsida eller erhålls av vår kundtjänst. Tänk på att alltid ha rätt installationsunderlag innan montering. Vid rätt montering kan alla våra produkter enkelt demonteras om så behövs. Tänk på att alltid ha produkten innan håltagning görs.
Retur
Om en produkt ska kunna returneras behöver ni få en returmärkning. Maila till service@skanco.se inkom med bild på produkten samt vårt ordernummer. Vi tillhandahåller 20 dagars returrätt från datumet godset lämnar vår adress. Ni ombesörjer kostnaden gällande retur såsom fraktkostnad eller vid behov nytt skyddsemballage. Har produkten varit monterad så har ni inte längre returrätt. För att produkten ska kunna returneras får inner-emballaget ej vara brutet. Då emballage, skydd eller plast är bristfällig tillämpas vi ett returavdrag på ex kartong, skyddsplast eller liknande . Om varan går sönder under transport kommer ingen retur att godkännas. Ingen retur eller bytesrätt på reservdelar, underhålls- eller rengöringsprodukter. Läs mer om våra returvillkor här.
Transportskada
Direkt vid mottagande ska godset alltid kontrolleras, se över emballage, öppna paket för att kontrollera produkter, säkerställ även att att det är rätt produkt. Samma förfarande gäller vid hämtning av paket/gods hos paketombud/godsterminal. Ni gör anmälan omgående till transportbolaget. Anmälan måste göras inom 3 dagar till transportören annars avskriver dom ärendet.
Rengöring och skötsel. Som återförsäljare har ni ett ansvar att informera och förklara för era kunder hur viktigt det är att våra produkter alltid måste rengöras och skötas kontinuerligt efter våra skötselråd (se länk ) Det finns inget generellt skötselråd för vårt sortiment utan varje produkt har sin instruktion och skötselanvisning som följer produktens speciella egenskaper.